Snabbfakta

    • Borlänge
    • Gävle
    • Stockholm
    • Uppsala
    • Örebro
  • Heltid
  • Konsultuppdrag

Kategorier:

Ansök senast: 2024-12-10

Verksamhetsutvecklare - Telekominfrastruktur

Publicerad 2024-11-19

Som verksamhetsutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Verksamhetsområde IKT har ett helhetsansvar för telekomanläggningen inom Trafikverket, en verksamhet som ständigt utvecklas och pågår dygnet runt året om. Vår enhet, Verksamhetsstyrning Telekominfrastruktur, har som uppdrag att tillfredsställa kärnverksamhetens behov.

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som ska vara länken i såväl strategiska som operativa frågor kring avdelningens leveranser och åtaganden.

I den här rollen kommer du att representera telekomverksamheten i de olika huvudprocesserna samt vara sammanhållande och drivande i arbetet med utveckling och förvaltning av avdelningens processer och arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat att:

  • arbeta med processer och arbetssätt
  • arbeta med ständiga förbättringar inom avdelningen
  • planera, genomföra och följa upp verksamhetsspecifika projekt
  • arbeta med utveckling och effektivisering av verksamheten
  • omvärldsbevaka ur ett verksamhetsperspektiv
  • arbeta med förändringsledning

Du kommer att tillhöra avdelning Telekominfrastruktur.

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.

Resor till annat Trafikverkskontor kan förekomma i tjänsten.

Vi söker dig som drivs av att ständigt vilja utveckla och förbättra vår verksamhet med ett prestigelöst fokus på våra gemensamma målsättningar. Att kunna initiera och driva frågor från idé till slutlig leverans är en viktig förmåga i verksamhetsutvecklarrollen. Vidare har du god samarbetsförmåga, samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra i samverkan. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbetsledning, där du ansvarat för att fördela arbetsuppgifter och leda andra mot uppsatta mål.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha helhetssyn och förmåga att se samband, både ur ett organisations- och systemperspektiv. Vi vill därför att du är analytiskt lagd och kan se logik i komplexa informationsmängder och miljöer. Som verksamhetsutvecklare har du många olika kontaktytor och måste därför kunna förmedla budskap på ett enkelt sätt, vara lyhörd och anpassa din kommunikation till mottagaren.

Vi söker dig som har:

  • universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120p) med inriktning verksamhetsutveckling alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
  • mångårig relevant erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och förbättringsarbete
  • erfarenhet och kunskaper inom processorienterat arbetssätt
  • förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift i det svenska språket

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av förändringsledning inom stora organisationer
  • erfarenhet och kunskaper inom tillgångsförvaltning enligt ISO 55001
  • erfarenhet och kunskap om telekom
  • ledarskapserfarenhet

Vänligen bifoga ditt CV då det ligger till grund för det första urvalet i den här processen. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.

Första intervjuer sker digitalt via Skype, och är planerade att genomföras 18-20e december (2024).

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det som tidigare nämnts finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.

#LI-Hybrid

#LI-BM1

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Liknande jobb:

  • Karlstad
  • Heltid
Publicerad: 2024-11-08
  • Gällivare
  • Heltid