Snabbfakta

    • Forsmark
  • Heltid
  • Konsultuppdrag
  • 1/3

Kategorier:

Ansök senast: 2025-03-17

Servicedeskmedarbetare till Vattenfall i Forsmark

Publicerad 2025-01-16

Vi söker nu en IT-intresserad person som vill jobba i Service-desken på Forsmarks kärnkraftverk. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval!

Om tjänsten

Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland.
Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet, ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.

Under 2020 slogs de lokala Service Desk-teamen för Ringhals, Forsmark och SKB samman till en Service Desk som stödjer alla tre licenshavarna. I tjänsten som IT-tekniker i detta nya team så erbjuder vi dig ett nära samarbete med kärnkraften på Vattenfall, kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande nukleära Service Desken på Vattenfall.

Du erbjuds

  • Chansen att få in en fot på ett stort företag med goda möjligheter till ett långsiktigt uppdrag
  • Att få ta del av en arbetsplats med IT-kunniga, hjälpsamma kollegor som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet
  • Möjlighet att vara med och påverka utformningen av servicedesk-funktionen för den kärntekniska delen av verksamheten

Arbetsuppgifter

  • Hantera standardiserade och icke-standardiserade IT-ärenden
  • Analysera och lösa problem genom att följa ITIL
  • Bidra till kontinuerlig förbättring av det dagliga arbetet
  • Identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam

Vi söker dig som

  • Har åtminstone gymnasieexamen, gärna inom IT/teknik
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, då det krävs i dokumentation samt kommunikation

Det är meriterande om du har

  • Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande vi bedömer likvärdig
  • Tidigare arbetslivserfarenhet av IT-Support
  • Tidigare erfarenhet av Active Directory, SCCM och Exchange
  • Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Information

Du kan läsa mer om Forsmark här

Liknande jobb:

Publicerad: 2025-01-16
  • Luleå
  • Heltid
  • Karlstad
  • Heltid