Snabbfakta

    • Uppsala
  • Heltid
  • Rekrytering
  • Omgående/enligt överenskommelse

Ansök senast: 2024-06-11

Systemtekniker inom support och operations till ledande nWise!

Publicerad 2024-04-12

Var med och forma en framtid där alla kan kommunicera på lika villkor! Genom avancerad teknik arbetar nWise för att tillgängliggöra kommunikationsmöjligheter för alla, över hela världen. Nu söker företaget en systemtekniker som arbetar nära både slutkund och produkt. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

nWise arbetar för att förbättra tillgängligheten för personer som är döva, dövblinda eller hörselskadade. Med hjälp av företagets MMX-plattform, appar, och Real-Time Text-teknik kan personer över världen kommunicera på lika villkor, i sin vardag, inom jobbet eller i nödsituationer. På kontoret i Uppsala arbetar cirka 25 personer, som alla arbetar nära varandra för att utforma, bygga, underhålla och driva produkter och system för sina kunder.

Nu expanderar nWise och söker sin nästa systemtekniker till teamet! I rollen som systemtekniker arbetar du huvudsakligen med att supportera kunder i ärendehanteringssystemet Jira eller via telefon. Det är stor variation bland ärendena, och du kommer att komma i kontakt med många tekniska frågor kring produkten. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Linuxmiljö, men kommer även komma i kontakt med Windows.

Det viktigaste för att trivas och lyckas i rollen är dina personliga egenskaper. Detta är en roll för dig som trivs med att hjälpa andra, lösa problem och har ett stort tekniskt intresse. Om du är mer erfaren eller helt enkelt har en stor ambition och nyfikenhet finns det stora utvecklingsmöjligheter inom allt från automatisering, säkerhetsfrågor, underhåll och leveransprojekt.

Utöver det erbjuds du:

  • Arbeta i ett företag med viktiga produkter som gör skillnad
  • Varierade arbetsuppgifter som ger stor insyn i produkten
  • Fina förmåner såsom friskvårdsbidrag, bonus och försäkringar. Givetvis får du tillgång till de digitala verktyg du behöver!
  • Möjlighet att arbeta remote en del av arbetstiden

Arbetsuppgifter

  • Supportera kunder i ärendehanteringssystemet eller via telefon
  • Arbete i Linuxmiljö, testning och felsökning
  • Övervakning av systemen

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av att arbeta i Linux där du kommit i kontakt med felsökning, konfigurering, drift och liknande
  • Har ett stort tekniskt intresse samt en vilja att arbeta med teknisk support
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Goda kunskaper inom eller erfarenhet av att arbeta med nätverk och/eller SIP
  • Har arbetslivserfarenhet av att arbeta inom support
  • Kunskap om Cisco eller andra brandväggar
  • Kommit i kontakt med molnlösningar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Självgående
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
  • Säkerhetsmedveten och noggrann

Övrigt:

  • Beredskap: I rollen kan det senare ingå beredskap cirka en vecka i månaden

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och nWise önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Liknande jobb: