Snabbfakta

    • Stockholm
  • Deltid
  • Konsultuppdrag
  • Omgående

Kategorier:

Ansök senast: 2025-01-19

Studenter med teknik- och nätverksintresse till Tele2's NOC!

Publicerad 2024-11-20

Är du student och har ett brinnande intresse för teknikområdet, särskilt inom nätverk? Skulle du även beskriva dig som en social person som gillar att ha flera kontaktytor, samtidigt som du är självgående och älskar att lösa problem? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Om tjänsten

Sverige är Tele2's största marknad och de har en lång historia av innovation. Med Tele2's starka varumärkesportfölj och ledande fasta och mobila nät, så är deras svenska konsumentverksamhet positionerad för att leverera hållbar tillväxt i nästa fas av konvergens mellan fast och mobilt.

Vi söker nu 2 motiverade studenter som vill vara med på Tele2's tillväxtresa. Som servicepersonal inom NOC kommer du att övervaka och supportera Tele2s nät. Supporten ansvarar för övervakning av det mobila och fasta nät 24/7 365 dagar om året. NOC är spindeln i nätet och ansvarar även för att koordinera felsökning och sprida information både internt och externt. Din uppgift blir att tillsammans med Tele2s supportgrupper se till att kunder har ett stabilt och fungerande nät.

Du erbjuds

  • En unik möjlighet att få en fot in och utvecklas hos en av Sveriges ledande aktörer inom nätverk! Flera av Academic Works studenter har på sikt blivit erbjudna en anställning hos Tele2.
  • Arbeta på ett bolag som lägger ett stort ansvar på sina medarbetare och värnar om sin unika kultur och mångfald!
  • En lärorik och varierande roll, med goda möjligheter till utveckling och långsiktighet hos Tele2!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Hantera incidenter genom att analysera inkommande larm från olika övervakningssystem
  • Analysarbete med syfte att förhindra potentiella tjänstestörande problem och finna lämpliga lösningar
  • Eskalera till intern och/eller extern part då incident ej kan avhjälpas med hjälp av NOC:s tillgängliga system och felavhjälpningsprocesser
  • Informera Tele2:s kunder och övriga intressenter om aktuell nätstatus
  • Supportera fälttekniker under pågående felavhjälpning och vid planerade arbeten i nätet
  • Bidra till förbättrade arbetsprocesser och rutiner för att ytterligare öka kundnöjdheten
  • Assistera supportgrupper och utföra planerade åtgärder i produktionssatt nät eller tjänst i servicefönster under NOCs nattskift

Vi söker dig som

  • Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, både i tal och i skrift - då båda språken används i det dagliga arbetet
  • Du har minst 1,5 år kvar av din eftergymnasiala utbildning, detta då tjänsten är långsiktig
  • Du studerar en teknisk utbildning
  • Du har arbetat med någon typ av service sedan innan
  • Du har god datavana och ett stort teknikintresse

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet från en liknande roll
  • Studerat en nätverksutbildning och har certifikat CCNA, Cisco eller liknande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Självgående
  • Samarbetsinriktad
  • Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Liknande jobb: