Snabbfakta

    • Karlstad

Kategorier:

Ansök senast: 2025-01-24

Service Delivery Manager

Publicerad 2024-11-25

Hello Opportunity!

Vill du vara med och forma framtidens support- och drifttjänster? Vi söker dig som vill kombinera strategiskt utvecklingsarbete med affärsmässig tillväxt i en global kontext. Som ansvarig för vår drift- och support leverans i Karlstad får du möjlighet att driva transformation och utveckling tillsammans med branschledande kunder.

Rollen

Detta är en nyckelposition där du driver utvecklingen av våra support- och drifttjänster. Du blir en central del i vår fortsatta resa där vi utmanar traditionella leveransmodeller och skapar ökat kundvärde. Med våra globala kunder som utgångspunkt utvecklar du både människor och verksamhet genom moderna arbetssätt och verktyg.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter

Strategisk utveckling & Innovation

  • Utveckla nästa generations support- och drifttjänster
  • Identifiera och implementera moderna arbetssätt
  • Driva digital transformation av leveransen

Affärsutveckling

  • Utveckla strategiska kundrelationer
  • Identifiera och realisera nya affärsmöjligheter
  • Öka värdet i våra leveranser

Verksamhetsutveckling & Ledarskap

  • Leda och utveckla support- och driftteamet
  • Säkerställa operativ excellence
  • Driva kontinuerlig verksamhetsutveckling

Kvalitet & Uppföljning

  • Utveckla och följa upp kvalitetsmål
  • Säkerställa effektiva processer och rutiner
  • Driva förbättringsarbete baserat på data och kundfeedback

För att klara av rollen behöver du följande erfarenhet

  • Erfarenhet från IT/tech i ledande roller
  • Erfarenhet av transformativt förändringsarbete 
  • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens
  • God förståelse för moderna support- och driftprocesser

Meriterande:

  • Erfarenhet från konsultverksamhet samt försäljning
  • Ledarskapsutbildningar på högre nivå
  • Certifieringar inom ITIL/Service Management 

Som person är du en coachande ledare som tycker om att utveckla människor och verksamhet parallellt. Du balanserar styrning och tillit och har en inspirerande och värderingsstyrd ledarstil. Du har förmågan att se större sammanhang och långsiktiga konsekvenser. I rollen är det viktigt att kunna prioritera och välja bort rätt saker. Du behöver ha en hög emotionell intelligens, ha lätt för att skapa kontakter och är duktig på att kommunicera både internt och med kunder. Dina kunskaper är viktiga för oss men vi värdesätter lika mycket dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Hos oss får du arbeta i en platt nätverksbaserad organisation med goda möjligheter att påverka utformningen av vår verksamhet. Gemensamt för oss som arbetar på Prevas är ett stort teknikintresse, arbetsglädje och kundnytta i fokus. På kontoret i Karlstad är vi en härlig mix av kvinnor och män i olika åldrar som uppmuntrar varandra att utvecklas. Tillsammans gör vi Prevas till något unikt som vi kan vara stolta över.

Hello Next Step!

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi rekryterar löpande! Hör gärna av dig om du har funderingar kring tjänsten.

Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram.

Prevas värdegrund
Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business driven, Open-minded, Active och Team player.

Liknande jobb: