Snabbfakta

    • Karlstad

Kategorier:

Ansök senast: 2025-01-04

Senior Tech Support

Publicerad 2024-11-05

På Prevas tror vi på att teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar och har full tilltro till att du som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro på människan och är övertygade om att din utveckling är vår utveckling. Vi vet också att vår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur på just det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. 

Hello Opportunity!

Med utökade utvecklings- och leveransåtaganden behöver vi nu stärka vårt team som ansvarar för support, drift och förvaltning av våra kundsystem. Våra kunder är branschledande och finns ofta med verksamhet över hela världen, vilket ställer krav på att arbeta processorienterat och med moderna utvecklingsverktyg. Vi erbjuder dig en trygg och förmånlig anställning med stora utvecklingsmöjligheter. Trivs du på en arbetsplats där vi värdesätter att ha roligt tillsammans, där god gemenskap är en självklarhet. Då är Prevas i Karlstad något för dig.

 

Rollen

Som Senior Tech Support i ett av support-teamen på Prevas spelar du en avgörande roll i att hjälpa våra kunder genom att lösa tekniska problem och utreda frågor, exempelvis plattformsproblem, integrationer, prestanda etc. Våra kunder finns globalt och i Sverige både i Cloud och on-prem vilket gör att felsökningen varierar. Våra kunders system har flera olika integrationer med partners så felsökning tillsammans med kund och partners förekommer regelbundet.

Du kommer aktivt att delta i hela applikationslivscykeln, från utvecklingsprojekt till förvaltning och utfasning. Att ta fram nya idéer för att förbättra effektiviteten i arbetet kring support och drift kommer vara en viktig del i ditt arbete. Du kommer även att arbeta förebyggande för att undvika driftstörningar genom förslag på olika systemförändringar. Beredskapstjänstgöring kan förekomma i rollen.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter

  • Ge inledande och kontinuerlig teknisk support för kunder
  • Utreda och beskriva komplexa supportärenden för vår utvecklingsavdelning
  • Drift i form av förebyggande arbete, övervakning och underhåll av befintliga installationer och miljöer
  • Installationer och uppgraderingar
  • Databasadministration 
  • Diagnostisera och felsöka prestandaproblem
  • Skapa och uppdatera kunskapsartiklar och guider
  • Utveckling av nya och befintliga miljöer inom supportfunktionen


För att klara av rollen behöver du ha erfarenhet av:

  • Felsökning, installation och kundsupport
  • Att skapa SQL-frågor och köra skript
  • Kunskaper i scriptspråk som Powershell, BASH eller Python
  • Felsökning av databaser och prestandaproblem
  • Att jobba med fjärrverktyg (till exempel Team Viewer

Du bör dessutom ha utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter på svenska samt goda kommunikationsfärdigheter på engelska. 


    Din bakgrund

    • Vi ser gärna att du har en teknisk examen från högskola/universitet eller att du på annat sätt skaffat dig motsvarande kompetens.
    • Du har en bakgrund inom drift och support och det är meriterande om du dessutom har jobbat med systemutveckling.
    • Du har verkat i en DBA-roll med databaser som exempelvis MS SQL Server, Oracle eller Azure Cosmos
    • Du har erfarenhet av att stödja utvecklingsteam genom ex DevOps

    Meriterande kompetenser och färdigheter

      • Praktisk erfarenhet med Azure-molninfrastruktur och lösningar
      • Erfarenhet från en internationella organisationer 
      • Processorienterat arbete
      • Kompetens inom containrar och mikrotjänster (ex Kubernetes och Docker)

    Du delar aktivt din kunskap och erfarenheter med andra och diskuterar gärna olika förslag för att tillsammans hitta den bästa lösningen. För att trivas hos oss på Prevas är det viktigt att du har ett stort engagemang och driv. Som person är du strukturerad, lyhörd och genuint teknikintresserad. Du har god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter och kan hantera att arbeta med flera uppgifter parallellt. Du gillar att lösa problem på nya innovativa sätt och har samtidigt god social kompetens. Dina kunskaper är viktiga för oss men vi värdesätter lika mycket dina personliga egenskaper.


    Övrigt

    Hos oss får du arbeta i en platt nätverksbaserad organisation med goda möjligheter att påverka utformningen av vår verksamhet. Gemensamt för oss som arbetar på Prevas är ett stort teknikintresse, arbetsglädje och kundnytta i fokus. På kontoret i Karlstad är vi en härlig mix av kvinnor och män i olika åldrar som uppmuntrar varandra att utvecklas. Tillsammans gör vi Prevas till något unikt som vi kan vara stola över.


    Hello Next Step!

    Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi rekryterar löpande! Hör gärna av dig om du har funderingar kring tjänsten.

    Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram.


    Prevas värdegrund
    Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business driven, Open-minded, Active och Team player.

    Liknande jobb:

    • Stockholm
    • Heltid
    • Göteborg
    • Heltid
    Publicerad: 2024-12-02
    • Malmö
    • Heltid