Snabbfakta
-
- Stockholm
Ansök senast: 2025-01-10
Leveranskoordinator till Preem
Vill du jobba inom varuförsörjning på Sveriges största drivmedelsföretag, som har hållbarhet högt upp på agendan? Är du noggrann och strukturerad? Motiveras du av ett samarbetsinriktat och relationsskapande arbete? Då kan du vara den vi söker till rollen som Leveranskoordinator till Operations!
Om rollen
Inom affärsområde Varuförsörjning (VF) arbetar idag ca 120 personer. VF ansvarar för affärsverksamheten knuten till våra två raffinaderier och depåsystem. I affärsområdet ingår enheterna Trading, Physical Management, Depå & Distribution och Planning & Optimizing. Physical Management består i sin tur av avdelningarna, Operation, Shipping och Stock accounting.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Leveranskoordinator har du en central koordinerande roll inom Preems externa marknad och arbetar i nära samarbete med Trading, Shipping, Planning, Stock Accounting och våra två raffinaderier igenom hela affären för att koordinera leveranserna. Tjänsten innebär många externa kontakter med både kunder, agenter och leverantörer och mycket av kommunikationen sker på engelska.
I rollen ingår också att sköta den tillhörande dokumentationen och hålla affärssystemen uppdaterade. I tjänsten ingår att vara med och utveckla våra affärssystem och där testa nya lösningar. Det dagliga arbetet innebär prioriteringar och snabba beslut. Ändras en förutsättning i kedjan krävs det ofta snabba åtgärder för att lösa uppgiften. Arbetet är stundtals svårt att planera och det är viktigt att agera fokuserat och lugnt även under tidspress. Du kommer att ingå i en grupp som består av 12 medarbetare och du rapporterar till chefen för Operations.
Vi erbjuder dig
Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och goda utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar utifrån syftet att göra resan till en bättre framtid möjlig. Just nu genomgår vi den största omställningen i vår historia där det fossila successivt fasas ut och ersätts av förnybara alternativ. En omställning vi gör för att vi vill, kan och måste. Hos oss får du frihet under ansvar och uppmuntras att ta egna initiativ för att utveckla verksamheten framåt. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.
Har du den här bakgrunden
- Högskoleexamen inom sjöfart/logistik/ekonomi
- Erfarenhet av logistik
- Erfarenhet av arbete med kundrelationer i kundnära roll
- God systemvana
- Baskunskaper i Officepaketet
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Är det här du
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och har lätt för att ta kontakt med olika personer såväl internt som externt. Vidare har du ett strukturerat och noggrant arbetssätt, en ansvarstagande inställning och en mycket god kommunikativ förmåga. I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personliga egenskaper.
Nästa steg
I denna process arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, men allra senast 30 november 2024. Du ansöker genom att bifoga CV.
Om du har frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Caroline Anzalone, chef Operations 072-730 17 35 caroline.anzalone@preem.se.
Då Preem bedriver en samhällsviktig verksamhet genomförs alltid bakgrundskontroll samt alkohol-/drogtest inför ett anställningserbjudande. Vid intervju ska för Sverige godkänd ID-handling kunna uppvisas. Preem är även till del ett säkerhetsklassat företag och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan därför genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.
Facklig kontaktperson finns här.
Varmt välkommen med din ansökan!
Fler jobb från Preem:
Liknande jobb:
- Göteborg
- Heltid
- Umeå
- Göteborg
- Heltid