Snabbfakta

    • Malmö
  • Konsultuppdrag

Kategorier:

Ansök senast: 2022-12-09

Junior Supporttekniker

Publicerad 2022-11-21

Är du i början av din karriär och brinner för service och IT? Tycker du om att ha kontakt med människor och lösa tekniska problem? Till ett välkänt företag i centrala Malmö söker vi nu supporttekniker.

Vi söker dig som är i början av din karriär och som har gått IT-gymnasiet, har genomfört en eftergymnasial IT-utbildning och/eller har erfarenhet av arbete inom användarsupport. Du har ett stort intresse för IT och service, och du tycker att det verkar spännande att erbjuda världsklass teknisk support till användarna!

I rollen som supporttekniker i 1st line är du företagets ansikte utåt och har mycket kontakt med verksamhetens kunder. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning.

kvalifikationer.

  • Kunskaper inom Windows, Office & datorer
  • Allmän kännedom kring PC/skrivare/tillbehör
  • Du behärskar svenska & engelska obehindrat i tal och skrift
Ett stort plus om du har erfarenhet av följande områden
  • Erfarenhet av kundtjänst/support
  • Active Directory/Office 365/Exchange/Citrix
Personliga egenskaper:
Vi letar efter dig som har ett starkt kundfokus som gillar att ge professionell service anpassad efter kunders specifika behov. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Som person är du lugn och kan arbeta metodisk i en miljö med högt tempo, där du kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är även en ansvarsfull lagspelare som trivs med att arbeta mot uppsatta mål.

ansvarsområde.

Som 1st Line Supporttekniker kommer du ingå i ett stort Service Desk-team som främst kommer att lösa inkommande ärenden via telefon, genom vägledning eller fjärrstyrning. Du är ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line som tar över ärendet. Vi söker därför personer som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men som även får kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. 

Har du intresse för IT men saknar erfarenhet inom det? Vi kommer att ge dig en introduktion där du lär dig grunderna inom IT. 

OBS! Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att behövas innan anställning kan påbörjas. Därför kan det vara bra om man har det klart i förväg!