Snabbfakta

    • Stockholm
  • Heltid
  • Rekrytering

Kategorier:

Ansök senast: 2022-10-05

IT-supporttekniker

Publicerad 2022-09-14

Dnr: 2022/050217

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Då kan detta vara något för dig.

Arbetsmiljöverket växer enormt. Därför söker vi nu två nya kollegor till tjänsten som IT-supporttekniker vid enheten för infrastruktur, vilket är en del av avdelningen för administration och analys.

Ditt nya arbete
Arbetsuppgifterna är omväxlande och din möjlighet till vidareutveckling är stor. Du som blir vår nya kollega kommer bland annat att stödja våra medarbetare med IT-relaterade supportfrågor. Tillsammans kommer vi genomföra stöd, samordning, inköp och förebyggande arbete så att myndighetens ca. 665 medarbetare får bästa möjliga förutsättningar för att utföra myndighetens uppdrag.

Alla medarbetare använder bärbara datorer med Windows 10 och iPhonetelefoner. Du kommer att ingå i helpdeskteamet och ha ett nära samarbete med systemtekniker och IT-samordnare som finns på våra kontor runt om i landet. IT-enheten ger support från Solna-kontoret till alla anställda oberoende av var i landet de finns.

På enheten för infrastruktur arbetar 27 medarbetare där du kommer att ingå i helpdeskteamet som idag består av fem personer.

Enheten leds av IT-chef Anne Egelstam och för Anne är det viktigt att vi arbetar i team och att medarbetarna får utrymme att vara med, påverka och utveckla verksamheten samt ha möjlighet att utveckla sina personliga kompetenser. Dina blivande kollegor är hjälpsamma och delar med sig av sina kunskaper och de tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet!

Vi söker dig som
- har flerårig erfarenhet av IT-support, både på distans och på plats.
- är van att ge stöd i användning av mobiltelefoner (iOS).
- har mycket bra förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
- har goda kunskaper i MS Office 2016 eller senare samt Windows 10.
- har teknisk kompetens att utföra installation och felsökning av datorer och kringutrustning.

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög servicemedvetenhet för att ta till dig användarens problem och kunna kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Vi ser också att du är ansvarstagande, engagerad, har god samarbetsförmåga, kan prioritera ärenden i rätt ordning och tycker om att dela med dig av dina kunskaper. 

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av video- och konferensutrustning.
- har erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem.
- har erfarenhet av att ge support på Skype för företag eller liknande system.
- har erfarenhet av att utbilda användare.
- har erfarenhet av att jobba med ett MDM/EMM system.
- har erfarenhet av Active Directory.

Mer om anställningen och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna och ska tillträda snarast eller enligt överenskommelse. Vi har individuell lönesättning och tillämpar 6 månaders provanställning.

Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Integrering av jämställdhet och tillgänglighet i alla delar av verksamheten är en självklarhet.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag.

Bifoga gärna din CV och svara på våra urvalsfrågor när du registrerar din ansökan. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen, så sätt ett kryss i textrutan som ber om personligt brev. 

Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av IT-chef Anne Egelstam, 010-730 90 94 eller av samordnare för helpdesk Ulf Nilsson, 010-730 99 46. Fackliga kontaktpersoner är Vassilios Ioannidis, SACO och Kristoffer Giertta, ST. Dessa nås genom Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 5 oktober 2022.

Om avdelningen
Mer om vår avdelning kan du läsa här: www.av.se/om-oss/organisation/administration-och-analys/.