Gruppchef Helpdesk HR - Stockholm
HR i Skanska Sverige har som målbild och uppdrag att tillsammans med verksamheten skapa den bästa medarbetarupplevelsen. Vi bidrar med kompetens och struktur inom ledarskaps- och organisationsområdet för att stärka verksamhetens förmåga att prestera goda resultat.
Helpdesk är en del av People Hub, en shared service funktion, vars viktiga uppdrag är att tillsammans med HR-stöd och HR-administration leverera ett verksamhetsnära, tillgängligt och värdeskapande operativt stöd till hela Skanska Sverige.
Om rollen
Som gruppchef kombinerar du medarbetar- och budgetansvar med operativt arbete inom gruppen. Du ingår även i People Hubs ledningsgrupp, där du förväntas delta aktivt och bidra till strategiska beslut och utvecklingsarbetet inom People Hub och HR på Skanska.
Du har ansvar för en grupp av medarbetare som arbetar med att ge 1st-line support till Skanskas medarbetare inom HR- och löneområdet. Gruppen erbjuder support via telefon, via vårt ärendehanteringssystem samt via e-mail. Du har även ansvaret att lägga ut eventuella fel eller driftstörningar inom HR.
Du stöttar och coachar dina medarbetare och hjälper dem att utvecklas i sina roller utifrån ett perspektiv som täcker in såväl kompetens som personlig utveckling. Tillsammans sätter ni mål och följer upp via regelbundna avstämningar.
Att arbeta enligt Skanskas värderingar är självklart för dig. Genom ditt ledarskap bidrar du till att Skanskas HR blir en lärande och öppen organisation där medarbetarna trivs och känner arbetsglädje i sin vardag.
Du rapporterar till funktionschef för People Hub och har placeringsort Stockholm.
Vi söker dig som har akademisk examen inom HR/Personalvetenskap eller liknande, och minst två års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Tidigare personalansvar eller erfarenhet av projektledningsarbete är meriterande.
Du har ett stort intresse för att leverera tjänster utifrån verksamhetens behov. Du är en engagerad och kommunikativ ledare med stort medarbetarfokus, god struktur samt har en stark vilja och drivkraft att utveckla din verksamhet. Du är mån om att stötta dina medarbetare i deras utveckling och karriär på längre sikt och tillämpar ett värderingsbaserat och teamsorienterat ledarskap som kännetecknas av en stark tilltro till medarbetarnas kompetens och självledarskap.
Du är nyfiken, van att arbeta i ett högt tempo och har ett strukturerat arbetssätt för att kunna driva flera parallella frågor, samtidigt som du har förmågan att fokusera och prioritera det som är väsentligt. Du brinner för god kundservice och är en samarbetsvillig person som ger positiv energi till dina kollegor. Du ser lösningar före du ser hinder.
Ansök senast 8/12
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Torbjörn Krüger på telefon 010- 449 83 19. Välkommen med din ansökan!
Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska.
Fler jobb från Skanska:
Liknande jobb:
- Skärblacka
- Solna
- Stockholm
- Heltid