Snabbfakta

    • Göteborg
  • Rekrytering

Ansök senast: 2022-10-09

Teamcoach till Västtrafik område biljett och visering

Publicerad 2022-09-01

arbetsbeskrivning.

IT- Biljett & Kundinfo söker nu en duktig och hängiven teamcoach till Team Visering och Team Biljett. Det förbereds stora teknikskiften de kommande åren och det gör att vi erbjuder goda möjligheter att vara med och påverka och stötta kollektivtrafiken inom ett mycket intressant tekniskt område. Uppdraget handlar om att stötta teamen i deras dagliga rutiner och att via kontinuerliga förbättringar styra tillsammans mot uppsatta mål.

På Västtrafik jobbar vi med ett samhällsviktigt uppdrag och vi har ett stort engagemang och en tydlig gemensam vision, en framtid där hållbart resande är norm. Vi söker dig som har brinnande intresse för agila principer och har erfarenhet från modernt teamarbete inom systemutveckling och förvaltning. Då vi historiskt jobbat mer traditionellt tror vi att du gillar utmaningar och känner trygghet i att driva nya och förändrade arbetssätt. Västtrafik jobbar aktivt mot ett mer agilt arbetssätt och i rollen ingår även att delta i detta viktiga arbete.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har brinnande intresse för agila principer och har erfarenhet från modernt teamarbete inom systemutveckling och förvaltning. Du är självgående, driven och van att ta eget ansvar. Du är kreativ, initiativrik och ser den digitala världens möjligheter. Du har en förståelse för att utvecklingen av system i första hand utgår ifrån kunden. Vi tror att du har högskoleutbildning inom systemvetenskap eller teknik och har tidigare arbetat med agil transformation och coachning av team och individer.

Som person är du målinriktad och har ett eget driv för att lösa problem och skapa värde. Du är prestigelös och gillar att jobba i team. Du är också bra på att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.

ansvarsområde.

Teamen har varsin produktägare och din roll blir att tillsammans med produktägare och linjechef säkerställa att vi ihop blir mer effektiva och att arbetet blir roligare. Jobbet sker tätt ihop med teamen och du upprätthåller de dagliga rutinerna. Du kommer ha kontakter i andra team som jobbar på Västtrafik, och även dialog med externa leverantörer, och tillsammans jobbar ni med förvaltning och utveckling inom området. Ser man till hela området så finns flera systemstöd som optiska läsare, maskinell visering och handhållna enheter samt digitala biljetter med systemutveckling i egen regi.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Leda och träna teamet i agila principer och arbetssätt för att uppnå kontinuerliga förbättringar.
  • Agera som teamcoach för teamet genom att säkerställa att teamet följer agila principer, rutiner och regler som teamet har kommit överens om.
  • Föra dialog om förändrade kompetens- och bemanningsbehov.
  • Stödja och arbeta nära produktägaren för att hålla backloggen uppdaterad för kommande sprintar och arbete med backlog refinement.
  • Hjälpa teamet att identifiera, lösa ut hinder och flaskhalsar, se till att planerat arbete flyter på bra och att teamet kan fokusera på rätt saker.
  • Förbereda och genomföra workshops och utbildningar.

ansökan.

Anställningen är en tillsvidareanställning med placering enligt överenskommelse. Du som söker får dock vara beredd på att sitta i våra fina kontorslokaler i Göteborg ett par dagar i veckan tillsammans med teamet. Tjänsten kan också innebära resor till våra olika kontor inom Västra Götalandsregionen samt inom Sverige. I denna rekrytering samarbetar Västtrafik tillsammans med Randstad. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen återkom till rekryteringskonsult Amanda Johansson på e-post:

Amanda.johansson@randstad.se
Sista ansökan för tjänsten är 2022-10-09
Vi ser fram emot din ansökan!

Liknande jobb:

Publicerad: 2022-09-08
  • Göteborg
  • Heltid
  • Stockholm