Snabbfakta

    • Karlskrona
  • Konsultuppdrag

Ansök senast: 2022-12-12

Onsite IT supporttekniker

Publicerad 2022-11-21

Har du en annan huvudsaklig sysselsättning och skulle vilja arbeta med IT support på 50%? Nu söker vi en supporttekniker till en statlig myndighet med placering i Karlskrona!

Som medarbetare på helpdesken kommer du att hjälpa till med IT-frågor i det dagliga arbetet. Helpdesk tar emot felanmälningar och beställningar, ger support och löser ärenden för alla myndighetens medarbetare som behöver hjälp med IT. Helpdesk ger service åt strax över 250 medarbetare på myndighetens kontor i Karlskrona och Malmö. Din huvudsakliga placering är i Karlskrona men du behöver vid behov kunna arbeta från kontoret i Malmö.

Helpdesken har som mål att alla användare ska få så bra hjälp som möjligt, så snabbt som möjligt. Det är därför av största vikt att du är driven, engagerad och tycker att det är motiverande att ge riktigt god service.

Uppdraget är på 50% fördelat på heldagar och sträcker sig över ca 7 månader.

Hos Randstad Technologies blir du del av vår kompetenta IT-konsult styrka, där vi arbetar med intressanta och attraktiva bolag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande och stimulerande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i konsultrollen, som följer upp hur du har det ute hos kund och coachar dig i din utveckling. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och naturligtvis har vi kollektivavtal. Hos oss erbjuds du ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har en bred teknisk förståelse och ett genuint IT-intresse. Vi ser också att du behöver ha:

  • Gymnasieexamen och några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll, eller eftergymnasial utbildning inom IT-området
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem,  nätverk och kommunikation
  • Grundkunskaper från MS Office eller likvärdigt
  • Grundläggande erfarenheter av Windows 10, Windows server, Active Directory och Exchange
  • Flytande på svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har grundläggande kunskap om ITIL. 

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är självgående, drivande och noggrann. Du är serviceinriktad, har en god kommunikativ förmåga och är pedagogisk vid handledning via både telefon och mail samt när du fysiskt träffar användarna på kontoren. 

För att vara framgångsrik i rollen så behöver du vara stresstålig och ha en god förmåga att hantera parallella aktiviteter med bibehållen noggrannhet och struktur. Du är har inga problem med att samarbeta med andra och har en god social kompetens. 

ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
  • Ansvar för att se till att all IT-utrustning fungerar
  • Supportera användare avseende mjuk- och hårdvara
  • Administerara IT-miljöer (exempelvis användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
  • Instruera och stötta användare i hur de ska arbeta i olika program
  • Övrig IT-support via telefon, mail och fysiskt på kontoren

Liknande jobb:

Publicerad: 2022-10-19
  • Jönköping
  • Örebro
  • Heltid
  • Sundsvall
  • Heltid