Snabbfakta
-
- Flera orter
- Heltid
- Rekrytering
Kategorier:
Ansök senast: 2023-04-04
Inköpschef (Interim)
Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar
Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning
Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/
Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk
Fler jobb från Addilon:
Liknande jobb:
- Falun
- Heltid
- Uppsala
- Heltid
- Stockholm
- Heltid