Snabbfakta

    • Stockholm - Kista

Ansök senast: 2022-10-07

Enhetschef till vårt team för testning inom industri

Publicerad 2022-08-16


Vill du vara med och göra världen säkrare med oss? Just nu söker vi en affärsorienterad Enhetschef med fokus på att leda, planera, utveckla och administrera vår avdelning Industry vilka hjälper kunder över hela världen att testa sina produkter och få dem redo att säljas på den globala marknaden.

Om Intertek

Med fler än 46 000 medarbetare i vår koncern är vi är en av de största i branschen. Vi hjälper företag världen över att se till att deras produkter är säkra att använda och möter kunders och myndigheters krav på kvalitet och prestanda. Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality and safety to life!

Arbetsuppgifter

I denna spännande roll ansvarar du för vår testverksamhet inom produktområdet industri. Enheten består av 12 kompetenta ingenjörer fördelat i Kista och i Västerås. Enheten Industry levererar både praktiska provningar och teoretisk utredning för att säkerställa att produkter uppfyller säkerhetskrav för bland annat el- och brandsäkerhet samt mekaniska risker enligt olika produktstandarder. På enheten Industry provas allt från maskiner, elskåp, kontaktorer och CEE uttag där del av provning sker på Interteks högeffekt/kortslutningslabb i Västerås. Merparten av kunderna är internationella välkända tillverkare inom produktområdet.

För att tillsammans uppnå de uppsatta målen kommer du att arbeta nära övriga enhetschefer inom testverksamheten och framförallt de chefer som ingår i din sektion. Men även internationellt inom segmentet industri med globala arbetskollegor inom Intertek.

I ditt dagliga arbete kommer du bland annat 

  • Arbeta för att uppfylla vårt kundlöfte om en kundleverans som är konsekvent och sker med precision, tempo och passion
  • Administrera och planera det dagliga arbetet
  • Utveckla och leda enheten inom nya segment och utvecklingsområden
  • Rapportering och uppföljning
  • Arbetsledning och personalansvar inklusive rekrytering
  • Kundkontakter som är både proaktiva och reaktiva
  • Leverera resultat med lönsamhet, kvalitet och i tid

Vem är du?

  • Relevant akademisk utbildning inom ingenjörsyrket eller motsvarande
  • Tidigare erfarenhet av personalledning
  • Erfarenhet av verksamhetsansvar, planering och uppföljning. Gärna från TIC-branschen, produktion, tjänster, eller motsvarande
  • Kännedom om produktsäkerhet, standardisering eller regelverk
  • Meriterande med erfarenhet inom något av områdena elkraft, elteknik eller Functional Safety

Vi tror att du har lätt för att ta kontakt med nya människor och att du upprätthåller den goda teamkänslan på enheten och skapar god relation till våra kunder. Som person har du ett tydligt driv, är kommunikativ, tydlig och strukturerad samt uthållig. Du brinner för att hela tiden förbättra din verksamhet, dina medarbetare samt framförallt dina kunders upplevelse av oss.

Vi erbjuder dig

En stimulerande roll med mycket eget ansvar och kompetenta arbetskamrater i ett globalt företag. Vi har ett öppet och prestigelöst arbetsklimat och är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera.

 

Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande så skicka in ditt CV så snart som möjligt.

Ansvarig rekryterare: Carin von Matérn, carin.vonmatern@intertek.com

Liknande jobb:

Publicerad: 2022-09-15
  • Stockholm
  • Heltid
Publicerad: 2022-09-15
  • Lund