Snabbfakta

    • Göteborg
  • Konsultuppdrag

Kategorier:

Ansök senast: 2022-12-08

1st line support, service desk i Göteborg

Publicerad 2022-11-03

Har du jobbat med support och gillar problemlösning? Är det viktigt för dig att ge det lilla extra? Är du sugen på nya utmaningar och en grymt härlig organisation? Då är det dig vi söker!

Vem är du? Vi söker just nu dig som har jobbat med IT support i minst 6 månader och har ett stort intresse för IT och vill lära dig mer. Du sätter stolthet i att ha nöjda användare och nöjer dig inte bara med att lösa problemet utan vill göra det med så bra service som möjligt. Du är tekniskt duktig och intresserad av att fördjupa dig och förstå hur problemet uppstått.

Vad får du? Hos oss blir du en del av vårt konsultteam och i detta uppdraget får du jobba i en större organisation i Göteborg. Vår kund har ett stort fokus på sin arbetsmiljö och stämningen är öppen och välkomnande. Service är ett nyckelord och genomsyrar hela kulturen! Supporten innefattar främst Microsofts tjänster och produkter samt företagsspecifika applikationer. Du arbetar också med att skapa och hantera konton i Active Directory och Exchange samt även viss databashantering. 

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

kvalifikationer.

För att vara den vi söker har du troligen jobbat med liknande arbetsuppgifter i minst 6 månader. Kanske har du även relevant utbildning inom it, då med inriktning infrastruktur och support. 

Du bör ha kunskaper inom följande områden: 
  • felsökning inom microsoftbaserad företagsmiljö, office 365 
  • active directory 
  • grundläggande kunskap inom windows server
För att vara den vi söker till denna tjänsten krävs att du är bra på att kommunicera och hanterar svenska och engelska i både tal och skrift. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansvarsområde.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att hjälpa organisationens användare med it-relaterade problem. Felsökning och ärenden hanteras främst via telefonkontakt med användaren, men även över disk när de kommer till supporten på plats. nedan är exempel på vad ni hjälper till med: 
  • felsökning och support av användarkonton (ad)
  • microsoft produkter t.ex o365
  • företagsspecifik mjukvara
  • hårdvara, printers och dyl. 

Liknande jobb:

  • Stockholm
  • Deltid
  • Eskilstuna
  • Kalmar
  • Heltid